Jak działa pozycjonowanie lokalne na Szczecin?

Pozycjonowanie lokalne to szybkie efekty, niskie koszty i możliwość skutecznego zwiększenia współczynnika konwersji. Sprawdź, co warto wiedzieć o tego typu strategiach.

Pozycjonowanie lokalne Szczecin – skuteczny marketing dla małych i dużych firm

Decydując się na promowanie firmy w sieci, warto skupić się w pierwszej kolejności właśnie na pozycjonowaniu lokalnym. W ten sposób możemy szybko i efektywnie zwiększyć zasięg witryny, pozyskując przy tym klientów z wybranego miasta, dzielnicy czy regionu. Lokalni odbiorcy będą znacznie bardziej chętni do skorzystania z naszych usług czy produktów niż osoby z zupełnie innego miejsca – współczynnik konwersji może zatem być znacznie wyższy.

Lokalne SEO to metoda stosowana szczególnie chętnie przez niewielkie firmy, które skupiają się na stacjonarnych usługach – w tym przypadku w Szczecinie. Mogą to być na przykład salony fryzjerskie i kosmetyczne, warsztaty mechaniczne czy różnego rodzaju szczecińskie punkty medyczne. Jego zalety mogą wykorzystać jednak również najwięksi gracze na rynku – to dobry wybór na przykład przy ekspansji na nowe miasto.

Jak wygląda pozycjonowanie lokalne?

Wiele metod wchodzących w skład pozycjonowania lokalnego przebiega w ten sam sposób jak w przypadku ogólnokrajowych kampanii. Jedną z najważniejszych różnic jest jednak rodzaj stosowanych fraz – zamiast ogólnych haseł, takich jak „fryzjer” czy „fryzjerstwo”, powinniśmy umieścić w treści bardziej precyzyjne słowa kluczowe, na przykład „fryzjer Szczecin”. To pozwoli zwiększyć widoczność przy wyszukiwaniach zawierających właśnie to miasto.

Kolejną istotną kwestią jest łatwy dostęp do adresu firmy i numeru telefonu. Szacuje się, że nawet 88% klientów kontaktuje się z lokalnymi biznesami już w ciągu 24 godzin od trafienia na stronę. Z tego względu zaleca się, by umieścić tak zwane dane NAP („Name, Address, Phone” – nazwa firmy, adres i numer telefonu) w widocznym, łatwym do znalezienia miejscu. Informacje te powinny również znaleźć się w wizytówce Google Moja Firma, która umożliwi wyświetlanie się naszej lokalizacji w Mapach Google. Więcej informacji o pozycjonowaniu lokalnym na Szczecin znajdziesz tutaj: https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-szczecin/.

Pozycjonowanie lokalne Szczecin – korzyści

Jedną z najważniejszych zalet takiej strategii jest charakterystyka grupy docelowej – będą to przede wszystkim klienci z konkretnego miasta, którzy mogą od razu skorzystać z naszych usług lub produktów. Dzięki temu wzrost liczby odwiedzin na stronie w większym stopniu przekłada się na zwiększone zyski, co często jest problemem przy innych metodach pozycjonowania. Dodatkowo możemy w ten sposób skutecznie budować zaufanie od marki i renomę firmy – zwłaszcza przy wykorzystaniu marketingu w mediach społecznościowych czy wyświetlaniu korzystnych opinii na stronie lub wizytówce przedsiębiorstwa.

Jest to również świetny wybór pod kątem opłacalności. Kampanie oparte na lokalnym pozycjonowaniu często są tańsze niż strategie na cały kraj, a efekty mogą być widoczne o wiele szybciej. Wszystko to sprowadza się do potencjału na znacznie większe zyski – aby liczyć na najlepsze efekty, skontaktuj się z profesjonalną agencją SEO, która oferuje specjalistyczne wsparcie w zakresie lokalnego pozycjonowania.

Źródło grafiki: pixabay.com